Dag 9 Redondela - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 9 Redondela - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 9 Redondela

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

27 April 2019 | Spanje, Redondela

Hallo allemaal,
Vandaag droog en licht bewolkt aan het begin van de dag en in de middag blauwe hemel en volop zon! Het schijnt dat het de komende mooi weer blijft. Hoewel regen natuurlijk niet fijn is, is het dan wel koel. Het verschil was duidelijk vandaag bij het stijgen te voelen. Zes jaar geleden liep ik deze route terwijl het 43 graden was, vandaag is het ongeveer 22 graden geworden. Ik herinnerde mij nog de stijging die ik vandaag miest maken, ik sleepte mezelf toen omhoog. En vandaag was ik er al voordat ik het goed in de gaten had. Datzelfde heb ik trouwens ook bij de stijging naar Rubiães ervaren: toen echt heel zwaar, nu pittig maar veel beter te doen.
Na de stijging van vandaag kwam ik in Mos aan. Zes jaar geleden een klein dorpje met één herberg en één kleine bar, nu duidelijk groter geworden, twee herbergen en een heuse Caminowinkel met allerlei souvenirs. Het is sowieso te merken dat de Camino elk jaar populairder en drukker geworden is. De bewegwijzering uitgebreider, op bomen hangen bordjes die naar pensions en herbergen verwijzen, nieuwe bars onderweg.
Nu in Redondela, hier komen de kustroute en de binnenlandroute samen en hetcua meteen drukker. Maar zo druk als in de zomer zeker nog niet.
De route liep de eerste twee dagen over kleine wegen met kinderkopjes, een kwelling voor wandelaar op sportschoenen. Daarna gaat het veel over asgsltweggethes door kleine gehuchten en door stukken bos met eucalyptusbomen die heerlijk geuren. Gisteren een heel mooi stuk door via en langs waterstromen met kleine watervallen.
Onderweg weer bekenden tegen gekomen. De meesten zijn verder gegaan dan ik ,dus we raken elkaar weer kwijt. Maar dan komen er weer nieuwe bekenden. Vanavond heb ik gezellig gegeten met een Duitse vrouw.
Hoewel de bewoners hier elke dag veel pelgrims voorbij zien komen, reageren ze regelmatig enthousiast : toeteren en een duim opsteken, buien Camino wensen, zwaaien.
Zo het is weer bedtijd. Morgen naar Pontevedra, niet meer dan 15 km. Het wordt warm, dus ik vertrek op tijd.
Dat was het weer voor nu. Tot de volgende keer en veel groetjes, Dimphy

  • 28 April 2019 - 04:40

    Jos:

    Lieve Dimphy,
    Gaat soepel dit jaar zo te lezen. Ja, het is dan wel niet altijd mooi weer, maar met 42 graden zoals destijds is het verre van fijn lopen. Of ben je er jonger op geworden? Goed dat je nu weer wat kleinere etappes krijgt. Praktisch 2/3 gehad als ik het goed heb. En ook heel wat leuke contacten steeds bij het eten begrijp ik. Geniet ervan de komende week en heel veel succes met de komende etappes.

  • 28 April 2019 - 10:27

    Henk En Marijke:

    Beste Dimphy, weer al een stuk verder. Lopen ook veel pelgrims van buiten Europa de Camino of meestal Europeanen? Meer herbergen heeft natuurlijk zowel voor als nadelen, het wordt drukker maar ook meer keuze.
    Fijne camino verder

  • 29 April 2019 - 04:50

    Toos Kruytzer:

    Hoi Dimphy,

    Uit al jou berichten spreekt de ervaring. Ondanks de vele regen lijkt het je zeer gemakkelijk af te gaan. Je geniet er duidelijk van. Wat fijn, er lijkt geen berg te hoog. Dat moet een fijn gevoel zijn.

    Ga zo door en blijf vooral genieten.

    Zelf heb ik afgelopen weekend in Sint Geertruid de tweedaagse bloesemtocht gelopen. Weinig bloesem, veel regen en kou. Maar de tocht ging door een prachtig heuvellandschap op de grens van Limburg en de Belgische Voerstreek. Het was de moeite waard. Regelmatig moest ik aan jou tocht denken en begon het weer te kriebelen.

    Groetjes, Toos en Sjra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Redondela

Dimphy

Actief sinds 08 April 2019
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 2432

Voorgaande reizen:

08 April 2019 - 08 April 2019

Camino Português

Landen bezocht: