Dag 11 Portela - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 11 Portela - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 11 Portela

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

29 April 2019 | Spanje, Redondela

Hallo allemaal,
Vandaag bewust na ongeveer 10 km gestopt in de herberg in Portela, ongeveer 1 km van de route. Dit is nog echt een herberg zoals een herberg bedoeld is, vind ik tenminste. Authentiek, eenvoudig, schoon, er wordt gekookt, donativo (dat betekent dat je zelf betaalt wat het eten je waard is). Zo'n herberg moet in stand blijven, vind ik. Ondertussen zijn meerdere pelgri s aangekomen, een internationaal gezelschap: Engeland, Denemarken, Groenland, Tsjechië, Frankrijk. Super leuk!
De route vanuit Redondela ging weer even goed omhoog. Mooie route door bos. Vlakbij Pontevedra, de volgende stop, kun je een omweg lopen langs een stroom en door het bos. Fijn, anders moet je langs de weg! Vorig jaar ook gedaan en nu weer dus. Al met al een mooie tocht gisteren.
De herberg in Pontevedra is erg groot en ligt 1.5 km buiten de stad, dus ik heb een simpeltje hotelletje kunnen boeken, was wel even zoeken. Het wordt echt duidelijk drukker en het is nog niet eens zomer!
Vandaag onderweg onverwacht veel bekenden tegen gekomen. Dat was leuk! Zij zijn allemaal verder gegaan, dus afscheidsfoto's!
En nu kom ik dus weer in een heel andere groep. Ik dacht vandaag mijn dagboek eens bij te werken, maar of dat ervan komt? Het is al gezellig en vanavond samen eten.
De route vandaag was echt mooi door bos. Het weer is fantastisch!
Nou dit was het weer, tot de volgende keer. Veel groetjes, Dimphy

• 29 April 2019 - 12:01

Bernadette.:

Hoi Dimphy, leuk om weer zo’n enthousiast bericht van jou te lezen! Leuke ontmoetingen, mooie natuur, goede slaapplaatsen/herbergjes/hotelletjes!! Fijn dat het weer ook beter is. Hier vandaag ook prima! Koningsdag was regenachtig en koud. Veel succes met de voortzetting van jouw tocht. Groetjes, Jan en Bernadette.

• 29 April 2019 - 12:46

Ron:

Hallo Dimphy,

Wat ben je toch trouw met het beschrijven van je ervaringen! Gewoon heel leuk om te lezen.

Uit alles komt naar voren dat je geniet. Houden zo!

Ik kijk al weer uit naar je volgende bericht.

Fijne tocht verder en groetjes, Elly en Ron

• 29 April 2019 - 13:27

Celine:

Ha mam,

Wat fijn dat het heerlijk weer is! Geniet van al het gezelschap. Klinkt super!

Liefs

• 29 April 2019 - 13:33

Marjan:

Hoi Dimphy,
    Wederom een leuk verslag. We zullen na de vakantie veel hij te kletsen hebben. Veel succes op het laatste stuk. Groetjes Marjan

• 30 April 2019 - 03:41

Anita:

Dag Dimphy, fijn dat je geniet en dat alles zo goed gaat. We volgen je met veel belangstelling. Wij gaan vandaag naar Keukenhof. Een vriendin van ons uit Engeland is vijf dagen te logeren, dus we gaan allemaal oerhollandse dagtripjes maken wat je eigenlijk alleen doet als je loges uit het buitenland hebt. Liefs van Anita

• 30 April 2019 - 06:07

Merlijn:

Hoi Mam,

Wat fijn dat je steeds weer een leuke groep mensen treft, dat dagboek kan wel even wachten ;)
    Geniet van de vrijheid!
    xxxxxx