Dag 14 Picaraña - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 14 Picaraña - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 14 Picaraña

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

02 Mei 2019 | Spanje, Redondela

Hallo allemaal,
Op dit moment zit in de zon in een grote tuin achter een pension in Picaraña. De meesten gingen vandaag naar Teo, ongeveer 2 km verder. De gemeentelijke herberg daar vond ik in 2013 niet zo leuk. Daarom heb ik vorig jaar in de particuliere herberg daar vlakbij geslapen, de laatste herberg vóór Santiago, maar werd ik toen verrast door bedwantsen. Dus in beide herbergen had ik niet veel interesse en besloot een bed in een pension te reserveren. Helaas moet je ook nu zo vroeg in het seizoen ofwel echt op tijd in de gemeentelijke herberg zijn om nog een bed te krijgen ofwel reserveren in een privé herberg of pension. Ook dit pension is vol geboekt.
Gisterenavond in Herbón was weer gezellig: na de leuke rondleiding en de pelgrimsmis, stond een heerlijke door de twéé vrijwilligsters gemaakte maaltijd voor ons klaar en vloeide de wijn rijkelijk. Aan de pelgrims wordt in deze herberg voor overnachting, avondmaaltijd en ontbijt een Donativo gevraagd, een vrijwillige bijdrage. Van dat geld wordt de herberg onderhouden en worden de volgende dag weer pelgrims gevoed.
Vandaag dus naar Picaraña, plotselingluid geroep en daar stonden de Engelsman en de vrouwen uit Groenland en Denemarken. Zo kom je elkaar weer onverwacht tegen (in Herbón trof ik twee Duitse vrouwen die ook in Portela waren). Morgen in Santiago zullen we elkaar allemaal treffen en gezamenlijk eten. Telefoonnummers zijn uitgewisseld!.
Het is ook vandaag prima wandelweer. Aan het begin wat fris, er staat een stevige wind, maar de zon schijnt ook volop. Aan de waslijn wappert ondertussen ongeveer mijn hele garderobe, wat is dit bestaan dan toch simpel.
Morgen de laatste etappe, ik denk 15 km naar Santiago. Het zal leuk zijn daar weer aan te komen.
Daar horen jullie dan weer over.
Tot de volgende keer en veel groetjes, Dimphy


  • 02 Mei 2019 - 14:36

    Marjan:

    Hoi Dimphy,
    Veel succes met de laatste etappe! Een bijzondere dag om in Santiago aan te komen

  • 02 Mei 2019 - 14:48

    Toos Kruytzer:

    Hoi Dimphy,

    Wat fijn om weer aan te komen in Santiago, hopelijk met een voldaan gevoel. Geniet er nog even van.
    Groetjes, Toos en Sjra.

  • 02 Mei 2019 - 14:47

    Helma:

    Fijn dat je weer zo ontzettend geniet, Dimphy. Succes met de laatste etappe en beleef de aankomst in Santiago weer maximaal!

  • 02 Mei 2019 - 18:29

    Bernadette.:

    Hoi Dimphy, heel veel succes met de laatste kilometers! Het moet voor jou weer een heerlijk gevoel zijn om in Santiago aan te komen; de kathedraal, de ( vele bekende ) pelgrims en de prestatie!! Geniet er volop van. Groetjes, Bernadette.

  • 03 Mei 2019 - 12:47

    Marijke Thijsse:

    Hi Dimphy, Ik wist helemaal niet dat je weer op pad bent. Op de valreep ontdek ik het. Ik wens je een super laatste wandeldag met veel mooie ontmoetingen en een bijzondere afsluiting. Geniet er maar flink van. Je zit dit weekend speciaal in mijn gedachten hoor. Tot later deze maand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Redondela

Dimphy

Actief sinds 08 April 2019
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 2431

Voorgaande reizen:

08 April 2019 - 08 April 2019

Camino Português

Landen bezocht: